Μια όμορφη περιήγηση στο γραφικό Ναύπλιο

Η διαδικασία της μάθησης είναι πολύπλευρη  και  επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους. Ένας και από αυτούς είναι και οι εκπαιδευτικές εκδρομές. Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Γ΄Tάξης του Γυμνασίου των «Σύγχρονων Εκπαιδευτηρίων Κοτρώνη» πραγματοποίησαν ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στις Μυκήνες, ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και στο Ναύπλιο, την πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας.

Οι Μυκήνες, κατά τη 2η χιλιετία ήταν ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα κέντρα του ελληνικού πολιτισμού. Σύμφωνα με τον Παυσανία, τον Έλληνα Περιηγητή και γεωγράφο του 2ου μ.Χ. αιώνα, κτίστηκε από τον Περσέα και πήρε το όνομά της, είτε από ένα μανιτάρι, έναν «μύκητα» που είδε, σκύβοντας να πιει νερό, είτε επειδή έπεσε η θήκη «μύκης» από το ξίφος του. Ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός ήκμασε από το 1600 – 1100 π.Χ. και το βασίλειο των Ατρειδών ήρθε στο φως από στον Ερρίκο Σλήμαν, τον Γερμανό Αρχαιολόγο, το 1876. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στον χώρο και θαύμασαν τον θολωτό τάφο, τον επονομαζόμενο ως θησαυρό του Ατρέα,  τα Κυκλώπεια τείχη και την εντυπωσιακή Πύλη των Λεόντων.

Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν το Παλαμήδι, το βενετσιάνικό κάστρο που κατασκευάστηκε το 1687, ύστερα από σφοδρή μάχη με τους Οθωμανούς. Κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης οι Τούρκοι οχυρώθηκαν στο Παλαμήδι, αλλά στις 30 Νοεμβρίου 1822 οι Έλληνες, υπό τον Στάικο Σταϊκόπουλο, το κατέλαβαν. Μετά την Επανάσταση χρησίμευσε ως φυλακή στην οποία φυλακίστηκε ο Γέρος του Μοριά, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, για ένα χρόνο, οπότε και αποφυλακίστηκε μετά από παρέμβαση του Όθωνα, του πρώτου βασιλιά της Ελλάδος.

Ακολούθησε περιήγηση στο κέντρο του γραφικού Ναυπλίου, στην πλατεία Συντάγματος και στην Εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνος, έξω από την οποία δολοφονήθηκε ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο πρώτος Έλληνας κυβερνήτης.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Σχολείου μας απόλαυσαν τη βόλτα τους και τα τοπικά εδέσματα της περιοχής.

Το ταξίδι στην Ιστορία έκλεισε με μια σύντομη στάση στον Ισθμό της Κορίνθου, προκειμένου να δουν από κοντά τη διώρυγα, ένα έργο που ολοκληρώθηκε το 1893, μετά από προσπάθειες δεκατριών χρόνων και αποτέλεσμα της αναπτυξιακής πολιτικής του Χ. Τρικούπη.

Η βιωματική προσέγγιση της γνώσης οδηγεί στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και συνεπώς στην καλύτερη κατανόηση των ιστορικών γεγονότων. Και ιδιαίτερα, όταν η εκδρομή αυτή είναι και η τελευταία για τους μαθητές μας, οι οποίοι σε λίγο καιρό αφήνουν το Γυμνάσιο και ανοίγουν τα φτερά τους για το Λύκειο!