ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: «ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ»

Στο πλαίσιο των επιμορφωτικών σεμιναρίων που διοργανώνουν τα «Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια Κοτρώνη» για το διδακτικό προσωπικό, την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου βρεθήκαμε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με τον κ. Ρισβά στο βιωματικό σεμινάριο με τίτλο «Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες». Βασικός στόχος ήταν η κατανόηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες καθώς και τη βαρύνουσας σημασίας συμβολή του εκπαιδευτικού στην ομαλή μαθησιακή του πορεία. 

Ο κ. Αθανάσιος Ρισβάς είναι  Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής εκπαίδευσης (ΕΑΕ) για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας και Λευκάδας, ενώ παράλληλα διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών και Λευκωσίας Κύπρου. Τέλος, είναι συνιδρυτής και αντιπρόεδρος του Συλλόγου ΑμεΑ «ΑΛΚΥΟΝΗ» Ναυπακτίας από το 2003. Η τεράστια εμπειρία του σε διαπολιτισμικά και ειδικά σχολεία τον καθιστά τον πλέον κατάλληλο σύμβουλο επιμόρφωσης σε ζητήματα Ειδικής Αγωγής.  

Με την καθοδήγηση του οι εκπαιδευτικοί, τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίστηκαν σε πενταμελείς ομάδες με ορισμένο τον ρόλο του κάθε μέλος. Πιο συγκεκριμένα, οι ομάδες αποτελούνταν από ένα μαθητή με προβλήματα όρασης και τον οδηγό του, έναν αριστερόχειρα, έναν μαθητή χωρίς άνω άκρα και έναν παρατηρητή. Η αναπαράσταση των δυσκολίων της κάθε περίπτωσης, δημιούργησε έντονο προβληματισμό για το  κατά πόσο οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς να τους γίνεται επίπονη. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσαρμόζουν τη διδασκαλία τους ανά περίπτωση, έτσι ώστε να έρχονται πιο κοντά στα παιδιά και να τα καθοδηγούν σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα αφενός να μειωθεί το αίσθημα ανασφάλειας και άγχους που νιώθουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και αφετέρου να προχωρήσουν στην πρόοδό τους με μια πιο χαρούμενη διάθεση. 

Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε αλλά η συνάντησή μας ανανεώθηκε εκ νέου, καθώς κρίθηκε αναγκαία η περαιτέρω εμβάθυνση σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και παραδείγματα που εμφανίζονται στη δική μας σχολική μονάδα.