Τα σχολεία πηγαίνουν Πανεπιστήμιο

Την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025 οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου των «Σύγχρονων Εκπαιδευτηρίων Κοτρώνη» πραγματοποίησαν επίσκεψη στο τμήμα Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας του Πανεπιστημίου Πατρών στο Μεσολόγγι, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος « Τα σχολεία πηγαίνουν Πανεπιστήμιο».

Οι μαθητές αρχικά παρακολούθησαν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα θεωρητική παρουσίαση από τον καθηγητή της Σχολής Ιχθυοκαλλιέργειας, κ.  Κοσμά Βιδάλη, ο οποίος τους μύησε στον κόσμο του φυτοπλαγκτού, του ζωοπλαγκτού, αλλά και στη βιολογία των ψαριών και τον ρόλο τους στο οικοσύστημα. Μέσα από κατανοητές επεξηγήσεις και παραδείγματα, οι μαθητές απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για την αλυσίδα ζωής στο υδάτινο περιβάλλον και τις τεχνικές καλλιέργειας των ψαριών.

Στη συνέχεια, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν δείγματα ζωοπλαγκτού και μικρών ψαριών μέσα από στερεοσκόπιο, με τη βοήθεια της κας Αβραμίδου Δέσποινας,  μια εμπειρία που ενίσχυσε την επαφή τους με τον μικρόκοσμο της θάλασσας και τόνωσε το επιστημονικό τους ενδιαφέρον.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με την παρατήρηση διαφόρων ειδών ψαριών σε ενυδρεία, όπου τα παιδιά μπόρεσαν να δουν από κοντά οργανισμούς που είχαν προηγουμένως γνωρίσει θεωρητικά, κατανοώντας καλύτερα τη σημασία της ιχθυοκαλλιέργειας τόσο για την επιστήμη όσο και για την ανθρώπινη διατροφή, όπως τόνισε ο κ. Βλάχος Νικόλαος (Επίκουρος Καθηγητής -Διατροφής εκτρεφόμενων ιχθύων)

Ήταν μια πλούσια εμπειρία μάθησης που συνδύασε τη θεωρία με την πράξη και άφησε στους μαθητές όμορφες εντυπώσεις και νέα ερεθίσματα για να εξερευνήσουν τον θαλάσσιο κόσμο.

Η εκπαιδευτική εκδρομή συνεχίστηκε με την επίσκεψη στο Κέντρο Λόγου και Τέχνης- Μουσείο Διέξοδος με την άκρως εντυπωσιακή έκθεση γλυπτικής «Ελλήνων αίμα» του γλύπτη Ευάγγελου Τύμπα.

Πρόκειται για μια εικαστική – ιστορική έκθεση με εκλεκτά εκθέματα που σχετίζονται με την ελληνική επανάσταση και την Έξοδο του Μεσολογγίου (1826). Εκεί τους υποδέχτηκε ο ίδιος ο δημιουργός της έκθεσης, ο οποίος μίλησε για τα εκθέματά του, τις πηγές έμπνευσής του από την ιστορία και τον ηρωισμό του Μεσολογγίου, καθώς και τα προσωπικά του βιώματα που αποτυπώνονται στα έργα του. Ανέλυσε τα υλικά και τις τεχνικές που χρησιμοποίησε για την δημιουργία τους και απάντησε με ευχαρίστηση τις ερωτήσεις που του απεύθυναν οι μαθητές.