Υπολογισμός της Μέσης Ταχύτητας Σώματος με το Micro:bit

Οι μαθητές/τριες της Γ Γυμνασίου στο μάθημα της Φυσικής ήρθαν σε επαφή με τη πειραματική μεθοδολογία και την κριτική σκέψη  που αποτελούν τους σύγχρονους πυλώνες της Επιστήμης.

Με τη βοήθεια απλών επιστημονικών οργάνων (χρονόμετρα, μετροταινίες) και έξυπνων συσκευών (Micro:Bit) καθώς και την πολύτιμη συμβολή των υπολογιστών οι  μαθητές/τριες έμαθαν με διασκεδαστικό τρόπο να χρησιμοποιούν το τρίπτυχο Παρατήρηση-Υπόθεση-Πείραμα.

Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν ως επιστήμονες-ερευνητές, σχεδίασαν το πείραμα, ανέλυσαν τα δεδομένα, τροποποίησαν παραμέτρους και έφθασαν στο τελικό συμπέρασμα μέσα από μία βιωματική εμπειρία.

Φορώντας στα υποδήματά  τους το Micro:bit, το οποίο οι ίδιοι είχαν προγραμματίσει στο εργαστήριο Πληροφορικής για να υπολογίζει τα βήματά τους, έλεγξαν την ακρίβεια της συσκευής καθώς και υπολόγισαν την ταχύτητα διαμέσου των  γνωστών εξισώσεων της Φυσικής.

Οι υπολογισμοί  έγιναν με τη βοήθεια υπολογιστικών φύλλων (Excel) που είχαν φτιάξει οι μαθητές μόνοι τους στο εργαστήριο Φυσικής.